Meer informatie

  • De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

    1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
    2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier vindt u hieronder.
    3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het  Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website https://www.khtwente.nl.

    YZS - Klachtenformulier

    • Uw gegevens

      Degene die de klacht indient.
    • Gegevens van de patiënt

      Dit kan ook de vertegenwoordiger of nabestaande van de patiënt zijn.
    • Bijvoorbeeld ouder, echtgenote
    • Aard van de klacht


    • :

    • Meerdere keuzes mogelijk







      Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van de tip of klacht
      Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
      Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie onze privacystatement

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten niet op een afspraak verschijnen. Dit vinden wij heel vervelend, vooral bij de spreekuren van de praktijkondersteuners, die vaak een half uur of langer voor zo’n afspraak hebben gereserveerd. Als u de afspraak afbelt, kunnen we andere patiënten in uw plaats plannen.

    We vragen u dan ook om afspraken uiterlijk 24 uur van tevoren af te zeggen als u verhinderd mocht zijn.

    Wij zijn genoodzaakt consultkosten in rekening te brengen bij de patiënt die zonder bericht niet is verschenen. Hiervan ontvangt u een nota thuis. Voor een afspraak bij de huisarts of assistente hanteren wij een tarief van 15 euro, voor een afspraak bij de praktijkondersteuners 30 euro.

    Dit zogenaamde “No show” tarief wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar en is dus voor uw eigen rekening.

    U kunt uw afspraak op de volgende manieren afzeggen:

    – Telefonisch 074-2913603 (08.00-17.00)

    – Aan de balie tijdens openingstijden van de praktijk

    – Per e-consult